Voorbereiding - Reisverslag uit Luwero, Oeganda van Jita Veeman - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Luwero, Oeganda van Jita Veeman - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Jita Veeman

Blijf op de hoogte en volg Jita

16 December 2007 | Oeganda, Luwero

Hartelijk welkom op deze site en bij het lezen van dit eerste bericht.

Graag had ik jullie via deze weg al willen vertellen wanneer ik vertrek naar Uganda. Helaas dit bericht moet ik vanwege omstandigheden nog even uitstellen. Al sinds zes weken probeer ik via enkele makelaars en de site www.funda.nl mijn schitterende woning te verhuren, maar dat is dus nog niet gelukt. Snap je dat nou, het mooiste plekje in Noord Drenthe!!! Genoeg gegadigden, maar zij willen het huis voor minimaal 3 of 5 jaar huren. Dat zou natuurlijk fantastisch zijn, maar zelf weet ik natuurlijk nu nog helemaal niet of Uganda het land is waar ik zelf ook zo lang wil verblijven. Dus ik ga eerst voor 1 jaar verhuur!

De verdere voorbereidingen gaan prima. Vaccinaties, adreswijzigingen, abonnementen opzeggen, specifieke reis-en verblijfsartikelen kopen, landengidsen lezen, apotheek aanschaffen, huis en haard goed opgeruimd en verzorgd achterlaten en last but not least een prima onderkomen zoeken voor mijn hondje Gara en de kat Louisa!

Heel leuk vind ik het feit dat ik reeds contacten onderhoud met mensen in Uganda die mij van de nodige informatie en tips voorzien. Ze zijn allervriendelijkst en ik heb zo het gevoel dat ik nu al welkom ben in Uganda. Ook lees ik bijna dagelijks de Ugandese krant. Waar internet zoal niet goed voor is.

Ik hoop jullie spoedig na dit bericht te kunnen meedelen dat ik ga vertrekken. Dat zou betekenen dat ik mijn huis dan heb verhuurd. Ik blijf positief gestemd.

Deze week ga ik eerst afscheid nemen van mijn lieve cursisten en fijne collega's van het Noorderpoortcollege in Stadskanaal. Enigszins moeilijk, maar anderzijds wacht mij een nieuwe uitdaging, waar ik halsreikend naar uitkijk.

Groetjes,
Jita

  • 28 December 2007 - 20:12

    Zwanet:

    Ha die Jiet,
    Nou spannend hoor! Het begint er nu echt op te lijken dat het ECHT wordt. Ik snap er helemaal niks van dat niemand het mooie kabouterhuisje wil huren. Al is het maar voor een jaar....Ik hoop dat het lukt. Ik zal de fam. Tijdens (die ik het eerder ook al voorgesteld heb) nog eens weer proberen warm te maken om te oefenen om niet meer bij de zaak te wonen. Zie het somber in maar wie weet .... Groetjes van je oudste nicht.

  • 30 December 2007 - 12:52

    Gerry:

    Fantastische plannen, veel respect voor je. Hoop dat alles naar wens verloopt...dikke smok!!

  • 03 Januari 2008 - 15:07

    Berli:

    Alles Gute!

  • 10 Januari 2008 - 19:21

    Maiwand :

    hoi jita hoe gaat het in Uganda oke dit was het doei

  • 10 Januari 2008 - 21:04

    Renate:

    Hoi Jita,

    Succes met je reis!!!!

    ik kijk uit naar je verhalen :D

    Groetjes Renate

  • 14 Januari 2008 - 19:41

    Bert:

    Hoi Jita,
    inmiddels de website achtergrond aangepast.Veel succes in donker afrika !

  • 14 Maart 2008 - 22:42

    Monia:

    Lieve yita,
    Eindelijk heb ik je web via je e- mail te kunnen vinden, ik kan niet geloven waar je ben. Ik hoop voor jou dat je zal lukken en heel veel succes.

    Kusjes,
    Monia.

  • 25 Mei 2009 - 18:57

    Cobie En Hylke:

    Lieve Jita en Herbert,

    We hebben je leren kennen als een sterke, warme vrouw. Herbert is overigens een behoorlijk lekker ding, zeg !
    Jij bent een voorbeeld ! We wensen jou én jouw Herbert alle goeds en veel succes in het prachtige Afrika ! Binnenkort méér. Beloof ik ! Met onze geadopteerde zwarte dochter en haar twee kindjes gaat het goed ! Ze spelen veel buiten. Opa en oma zijn bezig goed passende fietsen voor ze te kopen. Dikke zoen voor jullie !
    Liefs uit Assen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jita

Karibu!! Hartelijk welkom op deze site. Eind 2007 heb ik besloten om mijn werkzaamheden als NT2 docent te verruilen voor een vrijwilligersfunctie voor een project in Uganda. Na jarenlang gereisd te hebben, waarbij ik met name vele landen van Afrika bezocht, vond ik de tijd rijp om gedurende langere tijd in Afrika te verblijven. Mijn voornemen werd met name gestimuleerd door mijn Afrikaanse vrienden. Samen leven en werken met de lokale bevolking lijkt me een ware uitdaging om zodoende iets van hun levenskunst te leren. Ik verheug me er dan ook op om mijn voeten weer op het door zon verwarmde Afrikaanse zand te kunnen zetten. Ik nodig je van harte uit om mijn belevenissen via deze site met me te delen. Vragen of opmerkingen zijn welkom. Veel plezier. Een warme groet, Jita

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 100410

Voorgaande reizen:

05 Februari 2008 - 12 December 2015

Mijn verblijf in Uganda

Landen bezocht: