Vertrek - Reisverslag uit Luwero, Oeganda van Jita Veeman - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Luwero, Oeganda van Jita Veeman - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Jita Veeman

Blijf op de hoogte en volg Jita

14 Januari 2008 | Oeganda, Luwero

Lieve mensen,

Eindelijk is het dan zover en ga ik binnenkort vertrekken. Na weken tevergeefs gewacht te hebben op een geschikte huurder is mijn huis nu dan toch echt verhuurd aan een alleraardigste dame. Zij gaat mijn stulpje bewonen met haar drie katten. Dus kan ik met een gerust hart vertrekken.

5 februari vlieg ik naar Entebbe, alwaar Oegandese vrienden mij zullen opwachten. Geweldig toch dat ik zo'n warm ontvangst krijg. Het geeft me in ieder geval het gevoel dat ik van harte welkom ben.

De situatie in Uganda is na de rellen en onlusten in het buurland Kenia weer gestabiliseerd, want twee weken lang lag het land min of meer plat vanwege gebrek aan brandstof, welke normaliter vanuit Kenia wordt aangeleverd. Zo kun je zien hoe landen in een dergelijke regio afhankelijk van elkaar zijn. Ik volg het nieuws dan ook op de voet. Maar met name met behulp van de kennissen
aldaar word ik aardig op de hoogte gehouden.

Hoe het voelt om nu daadwerkelijk te vertrekken? Enerzijds heel opwindend en een enorme uitdaging om een nieuw avontuur aan te gaan, anderzijds ook heel emotioneel als ik denk aan vrienden, familie en vooral ook aan mijn hond en kat die ik allemaal achterlaat. En heel gek, ik ben van plan om slechts een jaar weg te blijven, maar toch laat ik zovele emoties en gevoelens van de afgelopen jaren opnieuw de revue passeren. k'Ben gewoon niet zo goed in afscheid nemen.

De foto's waarom ik vroeg om mijn reisfotoalbum mee te vullen komen gestaag binnen. Leuk en vooral ook om de mensen in Oeganda een idee te kunnen geven hoe het leven hier is en welke mensen mij hier omringen. Mocht je nog foto's willen toesturen, moet je snel zijn, want vanaf 23 januari a.s. is mijn huis verhuurd.

Dank ook voor de lieve en leuke reacties op deze site en ik hoop jullie dan ook regelmatig op de hoogte te kunnen houden.

Tot de volgende keer, waarschijnlijk vanuit Oeganda.

Ciao,ciao, Jita

N.B. Een welgemeend dankjewel aan het adres van mijn buurtgenoot Bert is zeker op zijn plaats. Zonder zijn hulp en deskundigheid hadden jullie me via deze site niet kunnen volgen. Dus Bert, Dank,dank,dank!

  • 16 Januari 2008 - 08:34

    Happy:

    Hie dear thank you for your kind please kindly can you change it to english we need to read abount you hope to hear from you soon and meet you in uganda we are so happy of you please keep it up
    from Happy

  • 18 Januari 2008 - 13:22

    Margreet:

    Lieve Jita,
    Gefeliciteerd! Het huis is verhuurd!Weer een belangrijke stap dichter bij Afrika! Nu kun je weer verder plannen! Succes! We hopen snel iets van je belevenissen te kunnen horen!
    groet: gert, margreet en rik

  • 19 Januari 2008 - 13:37

    Henske:

    Ha Jita,
    Niet te geloven, het is gelukt je woning te verhuren, van harte gefeliciteerd. Ik kreeg vandaag je cadeau per post binnen, helemaal top. Veel sterkte met afscheid nemen deze laatste dagen.
    Liefs uit Hilversum

  • 25 Januari 2008 - 14:43

    Koos En Miep:

    Hallo Jita 25 jan 2008
    Het huis verhuurd en een zorg minder lijk mij.En hebben Gara en Louisa al een warm nesje. De tijd gaat snel hé het is zomaar zover,dan zit je in de lucht een hele goede reis en veel leef plezier zo ver van huis gewenst.
    Ciao,ciao ???? groetjes Miep en Koos

  • 01 Februari 2008 - 13:03

    Marianne:

    Hoi Jita,

    Long time no see, het lijkt er maar niet van te mogen komen om je te bezoeken. En nu het komende jaar waarschijnlijk ook niet.
    Bedankt voor je bericht dat je naar Oeganda gaat, ik ga het zeker volgen hier op de site.
    Heel veel succes en plezier, je kunt vast veel goed werk doen daar. Dat is je wel toevertrouwd.

    Ohw en ik lees iets over de hond en de kat. Als je nog een plekje zoekt dan zijn ze welkom op de boerderij.

    Goede reis,
    Groetjes
    Marianne Postema

  • 01 Februari 2008 - 15:43

    Hanneke:

    heey jita
    jammer dat je weg gaat uit nederland
    maar ik hoop dat het daar leuk is
    veel plezier en groetjes
    hanneke

  • 01 Februari 2008 - 15:50

    David:

    Hee Jita,
    ik wilde even zeggen dat er dinsdag drie
    jongeren met aids bij ons op school komen, toevallig komen die ook uit Uganda.
    Zij gaan ons wat over hun ervaring met aids vertellen.

    heel veel plezier in Uganda.
    vindt de man van je leven.
    haha.

  • 02 Februari 2008 - 13:14

    Henske:

    Nog drie nachtjes slapen......

    Kus

  • 03 Februari 2008 - 11:23

    Jaap Gejas:

    Lieve Jita, Wij hebbeb jouw website inmiddels gelezen,ziet er bijzonder goed uit. Wij blijven het volgen. Wees voorzichtig,pas goed op jezelf en denk regelmatig even goed na. We zullen je missen.Eventuele problemen , ik kom je halen. Lieve groetjes en een voorspoedige reis en verblijf Jaap en Tineke en Jade.

  • 04 Februari 2008 - 10:42

    Audrey:

    heel, veel succes en veel plezier toegewenst!
    Met belangstelling zal ik je site volgen.

  • 05 Februari 2008 - 20:19

    Henk Pater:

    Hallo Jita,
    Als je dit leest ben je waarschijnlijk al in Oeganda. Ik hoop dat je reis voorspoedig is verlopen en je een fijne tijd tegemoet gaat. Wel dapper hoor om zoiets te ondernemen, alle respect.
    Wat de skeelers betreft, ik had ze nog willen komen halen maar dat is er helaas niet van gekomen. Ik neem t.z.t. wel contact op met je vriendin. Heel veel geluk en gezondheid gewenst en ik zal jouw website blijven volgen hoe het jou daar verder vergaat. Nogmaals een fijne tijd gewenst, groetjes Henk Pater.

  • 17 Maart 2009 - 19:48

    Jan En Aly Letema:

    Hallo Jita

    Hopelijk heb je een fijne reis gehad naar Uganda en ben je weer gewend aan de hitte. In Nederland was het nogal koud toen jij hier was. Leuk dat we je nog even hebben gezien en dat we de mooie dingen konden zien van Uganda. Hier was het vandaag prachtig weer en Jan en ik hebben gefietst. Doe Herbert de groeten en wij wensen je heel veel suc6.
    Vriendelijke groeten Jan en Aly

  • 24 November 2009 - 11:59

    Mijera:

    wow wat een ervaring

  • 24 November 2009 - 12:00

    Nhnmhmj:

    hyjhyjhyjjkujtsaaaaiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jita

Karibu!! Hartelijk welkom op deze site. Eind 2007 heb ik besloten om mijn werkzaamheden als NT2 docent te verruilen voor een vrijwilligersfunctie voor een project in Uganda. Na jarenlang gereisd te hebben, waarbij ik met name vele landen van Afrika bezocht, vond ik de tijd rijp om gedurende langere tijd in Afrika te verblijven. Mijn voornemen werd met name gestimuleerd door mijn Afrikaanse vrienden. Samen leven en werken met de lokale bevolking lijkt me een ware uitdaging om zodoende iets van hun levenskunst te leren. Ik verheug me er dan ook op om mijn voeten weer op het door zon verwarmde Afrikaanse zand te kunnen zetten. Ik nodig je van harte uit om mijn belevenissen via deze site met me te delen. Vragen of opmerkingen zijn welkom. Veel plezier. Een warme groet, Jita

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 100405

Voorgaande reizen:

05 Februari 2008 - 12 December 2015

Mijn verblijf in Uganda

Landen bezocht: